Headlines News :
Home » , » KEMASKINI - Wujudkah Demokrasi Di Marang Terengganu ?

KEMASKINI - Wujudkah Demokrasi Di Marang Terengganu ?

Written By tim cyber teganu on Sunday 31 March 2013 | 03:23

KUALA LUMPUR - Pas mahu Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein mengetatkan kawalan keselamatan sepanjang Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) susulan kenyataan Timbalan Perdana Menteri dan Suruhanjaya Pilihan Raya bahawa ada pihak tertentu akan mencetuskan gangguan bagi menjejaskan perjalanan kempen pilihan raya kali ini.

"Kalau ada dokumen dan cukup maklumat, mengapa tidak ambil tindakan. Kementerian Dalam Negeri (KDN) perlu sedar sebelum ini ceramah Pakatan Rakyat diganggu.

"...saya berani katakan mereka ini mendapat perlindungan pihak tertentu termasuk 'jaminan' polis," kata Naib Presiden Pas, Datuk Mahfuz Omar pada sidang media semalam. SINAR.

Gangguan perjalanan kempen saja ? Kenapa Mahfuz tidak masukkan sekali Gangguan Di Hari Mengundi  ?

Kedua-duanya, baik semasa berkempen maupun semasa mengundi BERLAKU secara terang-terangan diTerengganu khususnya dikawasan-kawasan yang fikiran rakyatnya masih dibelenggu DOKTRIN TAKSUB kepada pemimpin dan parti.

Mungkin ramai yang tidak menyangka cara politik TAKSUB ini masih berlaku ketika ini tapi hakikatnya ia masih wujud di Terengganu khususnya di kawasan Parlimen Marang, yang dimenangi oleh Presiden Pas Haji Hadi Awang. 

Satu kes terbaru ada dilapurkan oleh blogger Dinturtle minggu lepas dimana dikatakan -

Difahamkan 30 orang pemuda Pas yang diketuai oleh 2-3 pemimpin Pas tempatan telah memberi amaran kepada Ketua Pemuda Umno cawangan Rhu Renggeh supaya JANGAN MEMASANG SEBARANG BENDERA UMNO @ BN di sepanjang jalan kawasan Pas diatas atau BERSEDIA UNTUK BERMANDI DARAH !

Kami sebenarnya tidak hairan sekiranya ancaman itu benar-benar berlaku, siapapun akan berasa hairan ketika melalui jalan utama yang lurus sepanjang 2 km dikawasan Rhu Rendang berhadapan dengan Mesjid Rhusila, Marang kerana anda tidak akan melihat walau satupun bendera BN dipasang.

Menghairankan ..... TIDAK ADA SATU PUN Bendera BN Sepanjang Jalan RhuSila

Pemandangan akan berubah sebaik saja anda melintas 'sempadan' kawasan DUN Rhu Rendang kerana secara tiba-tiba warna biru muncul dengan banyaknya. Seolah ada satu ARAHAN atau mungkin saja ANCAMAN dikeluarkan oleh pihak tertentu yang pro Pas supaya dilarang pasang bendera BN di DUN Rhu Rendang.

Kalau bendera saja sudah menjadi TABOO disana, apatah lagi CERAMAH BN !

Apakah wujud KEADILAN / KEBEBASAN DEMOKRASI di DUN Rhu Rendang ?

Kami harap pihak Pas dapat menjawab persoalan ini secara terbuka supaya rakyat tidak menanam sebarang persepsi negatif terhadap mereka. Haji Hadi selaku wakil rakyat kawasan Marang harus tampil dan berikan jaminan bahawa TIDAK WUJUD sebarang larangan maupun ancaman kepada para petugas BN untuk memasang bendera mereka dikawasan beliau dan pemimpin2 BN juga bebas untuk berkempen secara terbuka tanpa sebarang gangguan.

Buktikan yang proses DEMOKRASI diamalkan oleh Pas dan PR, jangan hanya pandai melalak tentang bau busuk orang lain tapi diri sendiri bergelumang tahi !

Bersambung .....Demokrasi Di Hari Mengundi ?


KEMASKINI 6:20 PM

Pemandangan dikedua 'sempadan' kawasan eksklusif Pas... Deretan bendera biru BN tiba2 TERHENTI bila memasuki kawasan eksklusif Pas.....
 
Sebelah Chendering

 Dan secara tiba2 juga bersambung balik disebelah hujung sempadan lain...

Sebelah Rhu Dua

Lebihkurang macam ni lah rupanya -



Adakah ini cara Demokrasi yang diamalkan oleh Pakatan Rakyat ?
Share this article :

6 comments:

  1. Kebebasan Bersuara? heh... low class semua parti pembangkang kat malaysia ni.. moga akan ada satu hari nanti pembangkang yang dinamik yang mampu bersaing dengan BN demi kesejahteraan RAKYAT... sekarang ni low clas tahap seret punggung atas tar.. low giler...

    ReplyDelete
  2. Orang PAS ne masih lagi mengamalkan sikap taksubnya kepada Amanat Haji Hadi yang menyelewengkan akidah pengikut-pengikutnya... jatuh bendera maka jatuh lah perjuangannya. Hancur.... tersasar jauh dari landasan Islam. KAFIR, KAFIR, KAFIR.....

    ReplyDelete
  3. Memang betul cerita di atas tu. sejak PRU 7 (1982) lagi bendera BN tak dibenar berkibar di Rusila bermula kg. Ru Rendang hingga Ru Renggeh.Bn tak larang PAS nak naikkan bendera mana2 pun.

    Ada satu lagi tempat yang PAS tidak benarkan iaitu pada jambatan Sg. Marang.

    PAS mula RESAH sekarang sebab di tempat lain di Dun Ru Rendang bendera BN melebihi bendera PAS, malah BN yg terdahulu naikkan bendera barulah PAS mula nak pasang dan ganggu bendera BN.

    By Jati Rurendang

    ReplyDelete
  4. bendera pun nak jadikan isu ke? kolot betul pemikiran weh

    ReplyDelete
  5. approval lagi?hahaha

    ReplyDelete
  6. Kalau tahap pemikiran hadi awang patut dibakul sampah aje , apalagi pengikut2 dia yang buta tuli pekak badak dan tak kenal dunia luar, bodo tahap cipan. inilah demokrasi ala yahudi, jadi tak sia2 bantuan dari yahudi selama ini.

    ReplyDelete

Popular Posts

 
Teganu Hot