Headlines News :
Home » , , » #GE13 : "PAS Tak Ikhlas & Tamak" - Dakwa PKR, Lagi Transkrip Emel Perebutan Kerusi Dalam PR! #TolakPR #PRU13

#GE13 : "PAS Tak Ikhlas & Tamak" - Dakwa PKR, Lagi Transkrip Emel Perebutan Kerusi Dalam PR! #TolakPR #PRU13

Written By tim cyber teganu on Saturday 20 April 2013 | 13:36


Selepas selesai penamaan calon semalam, berlaku pertembungan sesama sendiri di antara PKR dan PAS 7 kerusi Parlimen/DUN membuktikan bahawa kerjasama dalam Pakatan selama ini sebenarnya tiada kesepakatan.

Pergolakkan dalaman di antara PAS dan PKR kerana pembahagian kerusi sebagaimana didedahkan semalam bermula sejak 2011 lagi kerana mereka menjangkakan PRU13 akan diadakan pada pertengahan bulan Mei.


Setelah rundingan pertama kerusi di antara PAS dan PKR di Terengganu gagal sehingga PKR membatalkan dan memboikot semua program PAS seperti pendedahan semalam. Wan Ismail Wan Long iaitu Bendahari PKR Terengganu menghantar emel kedua kepada Presiden PKR Wan Azizah pada 24 April 2012.

Antara kandungan emel tersebut PKR menganggap PAS tidak ikhlas dan bersikap tamak :


Dari lagi sebenarnya PR tidak pernah sepakat walaupun telah memasuki 6 tahun kerjasama di antara mereka. Pakatan masih tidak berdaftar di bawah satu logo kerana matlamat perjuangan mereka yang tidak sama.




Share this article :

0 comments:

Speak up your mind

Tell us what you're thinking... !

Popular Posts

 
Teganu Hot